יום שני , אוקטובר 23 2017
מבזקים

רוכשים מאתרים בחו"ל? אתם ממש לא לבד

articleeditedחברת PayPal חושפת לראשונה נתונים ממחקר בינלאומי רחב-היקף, אשר בודק את הרגלי הקניות המקוונות בקרב צרכנים מ 22 מדינות. היכן ממוקמת ישראל? ניחשתם נכון: היא צועדת (כמעט) בראש.

אם הלכתם לסניף הדואר בזמן האחרון, ודאי ראיתם במו עיניכם כמה חבילות הנושאות חותמות בינלאומיות משוחררות מעבר לדלפק. רוב הסיכויים שאלו אינן חבילות מהדודים מארה"ב אלא חבילות עמוסות מוצרים ממגוון חנויות מקוונות. מגמת האונליין שופינג התחזקה בשנה האחרונה בזכות הקידמה הטכנולוגית. לפי המחקר הנחשף לראשונה, 82% מהצרכנים הישראלים ברשת הזמינו מאתרים בינלאומיים בשנה האחרונה. השיא הצרכני הישראלי נשבר רק על ידי אוסטריה, אשר מדורגת במקום הראשון עם נתוני צריכה צמודים מאוד, העומדים על 83%.

פוטנציאל עסקי עצום לעסקים ישראליים, שטרם מומש

הנתונים, אשר נחשפו במסגרת אירוע שקיימה חברת PayPal בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי, מעוררים מחשבה הן בקרב צרכנים והן בקרב עסקים מקומיים. לדברי אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal, הטכנלוגיה מטשטשת את הגבולות הפיזיים ומעניקה לצרכנים חוויית קניה נעימה וקלה, בלחיצת כפתור פשוטה: "המחקר שלנו מראה שישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בשימוש בטכנולוגיה בכלל ובשירותי PayPal בפרט. הוא מוכיח כי הישראלים אימצו לעצמם הרגלי רכישה נבונים ויעילים לצד חיסכון בכסף ושמירה על אבטחה מירבית". יחד עם זאת, קיים עדיין פער עצום בין היקף השימוש הנרחב בקרב הציבור ובין מיעוט העסקים בישראל המנצלים את כלי המסחר האלקטרוניים. לפי סקר איגוד האינטרנט ו-TRI, רק 26% מהעסקים הישראליים בעלי אתר אינטרנט מנצלים את הפלטפורמה למסחר אלקטרוני ומאפשרים לצרכנים להזמין מהם אונליין. "הפער הזה מדגיש את גודל ההזדמנות" מציין ד"ר אמיר עציוני, יו"ר ועדת קשרי קהילה ורגולציה באיגוד האינטרנט הישראלי: "כאשר אנו מדברים על עידוד הצמיחה במשק, פיתוח הפריפריה והקטנת פערים, מסחר מקוון הינו זרז מוכח ומשמעותי להצלחה. איגוד האינטרנט הכריז על השקת פעילות לקידום הסחר המקוון למען עסקים קטנים ובינוניים ואנו קוראים לגורמים נוספים להצטרף אלינו או לפעול עצמאית, להצלחת הפעילות במשק הישראלי"

קונים באינטרנט? פתחו חשבון PayPal עכשיו >>>

מי שמזמין מחו"ל משקיע יותר בקניות, גם בארץ

כאמור, המדינה המובילה בקניות מקוונות בינלאומיות היא אוסטריה, בה 83% מהצרכנים ברשת הזמינו מאתרים בינלאומיים בשנה האחרונה. ישראל ממוקמת הישר אחריה במקום השני עם 82% ואילו אוסטרליה נמצאת במקום השלישי עם נתון של 76%. לעומת זאת, מתברר שקניות בינלאומיות הן נדירות יחסית בארה"ב (30%), בפולין (35%) ובסין (26%).
נתון מעניין מאוד העולה מן המחקר מראה כי מי שמבצע לפחות 10% מסך הקניות המקוונות שלו באתרים בינלאומיים מבלה כיפליים זמן ברשת ומוציא פי שניים כסף,בהשוואה לצרכנים המבצעים את מרבית הקניות באתרים מקומיים. בהתחשב במספר העצום של הצרכנים הבינלאומיים בישראל, האם יש כאן פוטנציאל גלום לעסקים מקומיים? בהחלט, אם הם רק ידעו לנצל את ההזדמנות.

מה עוד כדאי לדעת?

  • הקטגוריה הפופולארית ביותר בקניות בינלאומיות ברשת היא אופנה והיא מהווה כ-39%מסך כל הרכישות המקוונות הבינלאומיות. במקום השני נמצאים מוצרי האלקטרוניקה, המהווים 26% מסך הרכישות המקוונות הבינלאומיות
  • האתרים הבינלאומיים הכי פופולאריים בקרב הישראלים הם: eBay (48%), Aliexpress (19%), אתרי יצרנים וקמעוניים שונים (12%) ואמזון (6%)
  • תחום ה eCommerce בישראל נאמד בשנה החולפת בכ 7,902 מיליארד שקלים, עלייה של 18% משנת 2013. על פי תחזיות PayPal, הצפי לשנת 2016 יעמוד על כ- 10,069 מיליארד שקלים – עלייה של 27% אחוזים משנת 2014
  • 72% מהישראלים מעל גיל 18 ביצעו רכישה אחת לפחות במהלך השנה החולפת. מתוכם 10% קנו מחו"ל בלבד (Cross Border), 18% קנו מאתרים ישראליים בלבד (Domestic) ואילו 72% העידו שקנו הן ממוכרים מהארץ והן מחו"ל
  • 67% מהישראלים מעידים על עצמם שהם צופים שיגדילו את כמות הרכישות המקוונת שלהם בשנה הקרובה, מתוכם 39% מתכננים להגדיל את כמות הרכישות הבינלאומיות בפרט

קנו חכם ובטוח עם PayPal. לחצו לפתיחת חשבון >>>

המחקר של חברת PayPal בדק את הרגלי הקניות המקוונות בקרב למעלה מ-17,500 צרכנים בגירים ב -22 מדינות ונערך באמצעות חברת המחקר Ipsos MORI. בימים הקרובים יעלו נתוני המחקר במלואם לאתר איגוד האינטרנט הישראלי.

אודות admin

4 תגובות

  1. במחיר שעולה מוצר בארץ מביאים שניים מחו"ל וגם יש הגנה של paypal ו ebay

  2. אני מסכים עם כל מילה בכתבה.
    יש פוטנציאל עצום לאי-קומרס בארץ.

    הבעיה האמיתית של העסקים הקטנים היא בניהול הזמן הכפול של מערכת הקופה עם אתר אינטרנט.
    יש קושי עצום בניהול כפול של מלאי, לקוחות, הטבות, דוחות וקבלת תשלומים.
    בשביל זה יצרנו את STOREE, ואני מקווה שנוכל לעזור לעסקים קטנים למכור במספר עולמות מנקודת ניהול אחת.

  3. לדעתי הסיבה העיקרית לאחוז הגבוה היא המחירים הגבוהים מול חנויות בחו"ל ,ישנו פער עצום בין המחירים בחנויות בארץ לבין מחירים החנויות בחו"ל ולכן זו הסיבה שישראל ממוקמת במקום גבוה לכן בחו"ל אין פער גדול בין החנויות לאתרי קניות ולכן ההעדפה של הצרכן תהיה מהירות רכישת המוצרים

  4. אני לא חושב שהבעיה היא בחוסר אתרי אינטרנט לחניות.
    הבעיה היא המחיר.
    אני מזמין מאיביי ומאמזון אבל תמיד לפני שאני מזמין אני עושה עוד בדיקה בזאפ כי גם אם זה קצת יותר יקר בארץ אני מעדיף לקנות מאחים שלי, אבל ברוב המקרים ההפרש בכסף פשוט עצום וזה לא אשמת החניות פשוט המיסוי פה גבוה.

להשאיר תגובה

האימייל שלך לא תפורסם.שדות חובה מודגשות *

*